Neem direct contact op: 06 - 45 49 48 23
  • Text Hover
Deëscalatie van agressie

Steeds vaker hebben professionals te maken met boosheid en agressie van klanten en burgers. Lontjes lijken steeds korter te worden.


Hoe ga je hier als professional effectief mee om? Hoe houd je het ook voor jezelf plezierig?


In een dagdeel trainen we met kleine groepen van maximaal 5 deelnemers op deëscalerende vaardigheden. Het uitgangspunt is het vaardigheidsniveau van de deelnemers. We trainnen op (fictieve) situaties die door de deelnemers worden aangegeven. We geven FOCUS en brengen de deelnemers een stap verder in het omgaan met grensoverschrijdend gedrag.


We breng bewust FOCUS aan. Wij geloven dat ontwikkeling in stapjes gaat en dat is precies de reden dat we een dagdeel trainen. Het is effectiever na enkele maanden nog een dagdeel te trainen nadat vaardigheden eerst in de praktijk worden toegepast.


Deze aanpak komt overeen met de CompetenceLab effectiviteitstraining (zie www.competencelab.nl). 


Deëscalatie en omgaan met agressie wordt alleen incompany aangeboden aan instellingen waar medewerkers te maken hebben met agressie en grensoverschrijdend gedrag.


Na deze praktische training zijn deelnemers in staat deëscalerend te handelen. Afhankelijk van het vaardigheidsniveau kan het zinvol zijn meerdere trainingssessies te plannen.